Muita ohjeita
Palaa takaisin ohjelistaanKaapeli-TV
Kaikki talot kuuluvat kaapeliverkkoon. Mikäli asukkailla on ongelmia kaapeliverkon kanssa, tulee asukkaiden olla suoraan yhteydessä DNA:n vikapalveluun puh. 044 – 144 044. Vikapalvelussa saattavat kysellä vien laadusta, nettiyhteyksistä yms., joista vain asukas itse tietää kertoa.
Talonetti
Yhtiön kaikissa asunnoissa on talonetti. Lisätietoa saat suoraan DNAlta. Perusnopeus sisältyy vuokraan, mutta lisänopeudet asukas tilaa DNAlta. Lisäksi asukas hankkii itse tarvittavan modeemin.
Palovaroitin
Yhtiö on asennuttanut huoneistoon palovaroittimen. Asukkaan tehtävänä on huolehtia, että palovaroittimessa on toimiva patteri sekä testata väliajoin, että palovaroitin toimii. Asukas kustantaa patterin, mutta mikäli palovaroittimessa on muuta vikaa, ilmoita siitä kiinteistöhuoltohenkilöstölle.
Asukasluettelo
Yhtiö pitää luetteloa kaikista yhtiön asunnoissa asuvista asukkaista. Kun muutat uutena asukkaana asuntoon, niin asukkaiden tiedot merkataan luetteloon asuntohakemuksesta. Silloin ei tarvitse enää erillistä ilmoitusta yhtiölle tehdä ellei asuntoon muuta sellainen henkilö, joka ei ole asuntohakemuksessa mainittu.
Mikäli asumisaikanasi asuntoon muuttaa/syntyy uusi asukas, siitä tulee ilmoittaa vuokranantajalle ja mikäli asunnosta muuttaa asukas pois, tulee siitä myös tehdä ilmoitus toimistolle. Ilmoituksen tekee päävuokralainen.
Postiin ja väestörekisteriin tehdyt muuttoilmoitukset eivät välity yhtiölle.
Huoneiston oven avaus
Mikäli tarvitset asuntoosi oven avausta:
- arkipäivinä yhtiön kiinteistöhenkilökunnan työaikana ovi voidaan käydä avaamassa veloituksetta
- muuna aikana oven avauksen voi pyytää kiinteistöhuollon päivystyksestä
- kiinteistöhuolto perii oven avauksesta maksun (käteinen, pankkikortti tai laskutus)
- arki-iltaisin 68,20 €/kerta
- viikonloppuisin 93,00 €/kerta.
- kiinteistöhuolto perii oven avauksesta maksun (käteinen, pankkikortti tai laskutus)
Huomaa, että ovi avataan vain sellaiselle asukkaalle, joka on ilmoitettu toimistolle asunnossa asuvaksi. Kiinteistöhenkilökunnalla ja kiinteistöhuollolla on asukaslistat, joissa näkyvät asukkaat. Mikäli asuntoosi muuttaa asumisaikana uusi asukas tai asunnosta muuttaa pois asukas, tulee asunnon päävuokralaisen ilmoittaa siitä välittömästi toimistollemme. Pelkkä postiin tai väestörekisteriin tehty ilmoitus ei riitä, koska yhtiölle ne tiedot eivät tule.